09 May 2010

咖啡与写作

我喜欢咖啡。

总是期望有一天,能够开一间小型的咖啡馆,和自己心爱的人,一起经营。有着黑褐色的地板,以给人一种脚踏实地的感觉;然后在靠近阳台处,摆设一些鲜花,让温和的阳光照射着那杯咖啡。同时,播放着7-80年代的英语爵士歌曲,成为一个心灵的休息站。

咖啡,给人一种沉醉的感觉,而陷入无尽的幻想。

也就因此,考试时期,我都尽量避免去喝咖啡。美好的幻想,总是无法和残酷的现实并存的。

深夜时分,独自呆在图书馆里,听着周蕙的歌曲。一种悲哀的享受。

当宁静的思绪,碰上压力时,就只好歇一歇,写写部落格。

现在回想起来,原来我是在面对压力时候,爱上写作的。

2 comments:

HolyCow said...

I've always thought of opening a small coffee shop too :D

Exam period does weird things to your brain imo, you start remembering things long forgotten or put aside. Good luck for exams yo! When coming back gimme a ring, go minum kopi together then >:3

Luminodreamer said...

@HolyCow: dude! long time din keep in touch ady..sure sure..hey jz switch on ur msn and can chat for while ! HAHA